Maandag 19 augustus. De hitte voorbij...

19 augustus 2019 - Sint Johann in Tirol, Oostenrijk

De plannen voor vandaag zijn in ieder geval boodschappen doen en de sommercarte halen. Met de sommercarte kunnen we onbeperkt de kabelbanen nemen die aangesloten zijn en je krijgt korting op zwembaden en musea. De kaart konden we niet krijgen bij de plaatselijke vvv maar wel bij de banen zelf. Dus zijn we weer naar de Gaiserbahn gereden, waar we gisteren waren, en hebben 'm daar gekocht. De dame was allervriendelijkst, legde ook uit dat we ook gratis met de bus en met de trein kunnen reizen. Dat willen we zeker gaan doen. Nog even uitpluizen waar we dan naartoe willen.

Vanochtend was van die blauwe lucht van gisteren niets meer over, het was grijs, maar nog wel droog en de temperatuur is ook goed (vooral voor Marco).Nadat we de kaarten hadden gekocht zijn we richting st Johann in Tirol gereden. Dat ligt hier lekker in de buurt. We zijn daar vaker geweest, in 2012 hadden we daar een mooi appartement, toen waren de jongens er nog bij. Vlak voor het dorp zagen we een bordje met" bergbahn st johann i. t.". En omdat we net de kaarten hadden gekocht, besloten we om die effe mee te pikken. Marco herkende het, toen we aan kwamen lopen. De baan is in twee etappes. Bij het midden station kun je uitstappen. Daar is ook de klimbaan "kletterwald hornpark"die we met de kinderen en Arno en cristina hebben gedaan, het grootste klimpark van de kitzbühleralpen. Maar die slaan we dit jaar maar over.....

We gaan helemaal tot aan de top. Wat een prachtig uitzicht heb je daar. In het restaurant wat boven ligt, de Harschbichlalm, hebben we binnen wat gegeten,want het was boven een stuk kouder dan beneden in het dal. Marco nam een fritaten suppe. Dat is een heldere bouillon met ei reepjes. En ik een apfelstrüdel. Nou...... Zunne joekel van een stroedel, jongûh!!!! ik heb dus gegeten voor de rest van de dag! Het is ook zo gezellig hier. Overal leuke hoekjes om te zitten, een mooi kacheloven midden in het de hert en als we naar beneden lopen, staan daar allerlei boerenwerktuigen, kettingzagen en opgezette dieren uitgesteld. Tis net een boerenmuseum. We gaan toch maar weer verder, en als we naar buiten lopen zien we dat er drie dames een tandemvlucht hebben geboekt met paragliden. Die willen we nog wel zien vertrekken. Dat is toch altijd een mooi gezicht als ze dan een aanloop nemen en dan vliegen als een vogel in de lucht. Hmmm, Marco lijkt het ook wel wat..... wie weet... houd de blog maar in de gate....!

We rijden door en stoppen bij Kitzbühl. Een lekker decadent dorp. De Ferrari's en Porsches rijden hier af en aan. De winkels  hebben hier ook wel een zekere klasse. We lopen wat door de stad heen en stuiten op de Intersport waar ze toevallig uitverkoop hebben. En omdat ik al een tijdje op zoek was naar lekkere wandelschoenen lopen we dan (ik dus, Marco volgt) toch effetjes de winkel in. En, voor een mooi prijsje heb ik een paar leuke wandelschoenen op de kop kunnen tikken. Heb ze op dit moment dus ook aan!! En..... ze zitten heerlijk! Helemaal gelukkig.

Als we Kirchberg weer inrijden komen we langs de spar. We nemen wat boodschappen mee. De lucht is helemaal opgeklaard. Alles is weer blauw. Nu zitten we lekker op ons balkonnetje. Marco naar de muziek te luisteren en ik te bloggen. Straks lekker zelf koken, balletje gehakt, salade en een piepertje erbij.