Zondag 25 Augustus. Zondag...

25 augustus 2019 - Lofer, Oostenrijk

We hebben een mooi baan gezien bij Lofer.  Dat is het uiterste punt maar we met de kaart een gratis baan kunnen nemen. Deze hebben we al eens eerder gehad, toen we in Maria Alm verbleven, met de Salzburgerlandcarte. De baan is in twee delen, wel even overstappen. Eigenlijk willen we een stukje wandelen hierboven, maar het is behoorlijk stijl, ook heel druk en we moeten toch nog bijkomen van de afgelopen dagen. Dus gaan we maar lekker wat drinken. Vandaag is het de laatste zondag van de maand en dan is er hier altijd frühshoppen. In vier almhutten wordt er muziek gemaakt. In de eerste hut zijn ze nog aan het sound checken. Twee jongens met een gitaar en een synthesizer maken modernere muziek. Klinkt toch wel beter dan dat trio die bij Lorenzoni speelden van de week. We lopen toch een stukje verder en dan komen we bij de volgende hut waar 6 jongens meer de originele muziek spelen. Dat trekt ook meer mensen en het terras zit dan ook al aardig vol. Toch vinden we een mooi plekje buiten op het terras. Ze doen het heel leuk, betrekken de mensen er bij en maken grapjes, al begrijpen we er niet veel van, alles is in het dialect. Na wat gegeten te hebben gaan we terug naar beneden, lopen wat door Lofer heen. Maar er is niets te beleven, winkels zijn dicht en het is er doodstil. Tja, alles zit ook boven op de berg natuurlijk, te frühshoppen.

We rijden weer richting Kirchberg en we gaan naar het water toe. Er ligt een zwemmeertje met een verwarmt zwembad erbij boven Kirchberg. Het zal wel gaan onweren en regenen eind van de midden, het dreigt al de hele dag te gaan regenen maar elke keer komt toch weer de zon te voorschijn. Rond half 5 pakken we ons boeltje weer bij mekaar want het begint al te rommelen in de verte, en zodra we binnen zijn  barst het los. Maar we hebben toch nog lekker kunnen zwemmen. s'Avonds eten we nog wat bij de buren en kijken nog een film. Lang leve Ziggo go.

1. Thieu:
    26 augustus 2019
    Hoi vakantiegangers, heerlijk te lezen zoals jullie genieten en wat is het daar mooi! Ik vind dat jullie ontzettend veel ondernemen hoor! Na de vakantie 2 weken bijslapen ha ha ! Het eten ziet er altijd superlekkker uit inclusief rosé en bier! De schnitzelfabrikant doet goede zaken als Cootje in Oostenrijk is! Ben blij dat jullie zo genieten! Wij genieten van de foto's en verhalen!
    Wij gisteren voor het eerst naar de Brabantse dag in Heeze geweest, prachtige wagens maar oh wat was het verschrikkelijk warm! Vandaag gefietst maar zelfs dat is erg warm! Gelukkig over paar dagen hier ietsje koeler! doei doei xxx
  2. Thieu:
    26 augustus 2019
    Wouw Marco ik zie op de foto's dat je geparasailed hebt, super geweldig! Wat knap van je! Ik zou het echt niet durven! Ellen ook nog gevlogen of toch maar met beide benen op de grond?? Keiknap!!
  3. Rian:
    Ohhhh Marco, wat dapper zeg. Kan van je bucketlist af 😵🤗😎 Groetjes Rian