Dinsdag 20 Augustus. Schitterend en fonkelend!!

20 augustus 2019 - Wattens, Oostenrijk

In de buurt van Innsbrück ligt het museum van Swarovski. Het is geen fabriek of grot waar je kunt zien hoe zo'n kristal wordt geslepen, maar een soort tentoonstelling. Verschillende kunstenaars hebben gebruikgemaakt van het swarovsikristal voor hun kunstwerken, en hier tentoongesteld. Dit lijkt mij echt heel mooi, en misschien vind ik er ook wel een leuk souvenirtje. Het is een perfect uitje voor vandaag, omdat het weer niet zo mooi is als gisteren, wat spetters af en toe en de temperatuur is ook gedaald. Rond een uur of negen rijden we aan, lekker vroeg. Uitslapen zit er voor ons toch niet bij.                                                      Marco koopt de kaartjes. Niet echt goedkoop, hoor, maar met de sommerkaart toch vier euro korting. Mooi meegenomen.                                                              Het is niet zo druk, had eigenlijk wel anders verwacht met dit weer. We lopen door de verschillende kamers heen, waar we telkens met verbazing staan te kijken naar de prachtige fonkelende pronkstukken. Het thema van Swarovski is het circus. Met name de clowns die ook altijd bij het circus van Monte Carlo te zien zijn. De kleine domme en de lange smalle met het witte gezicht en traantje. Na het museum loop je automatisch door de winkel heen. Nou, ik hoef hier geen souvenirtje, dat heb ik al gezien. Houd niet zo van dat kitsch ;)........     Buiten is er ook van alles te zien en te doen. Vooral voor de kinderen. Er is een acrobaat, een goochelshow, speeltuin, doolhof, vijver en een leuke kleine tuin om doorheen te lopen. Na twee uur rond te hebben gelopen hebben we het wel gezien.        Als we langs de kassa komen, zien we dat er nu een zigzag rij staat van drie rijen dik. En er blijven drommen met mensen aankomen. Hebben we toch een goed tijdstip uitgekozen.

Vanuit Innsbrück rijden we terug via de Gerlospass naar Hollersbach en Mittersill, en dan weer naar boven via Kitzbühl naar Kirchberg. Een hele mooie route door de bergen. Veel haarspeld bochten en je  hebt heel mooi uitzicht over het dal. Gerlos is een bekend wintersportgebied. Je ziet er ook alleen maar hotels en appartementen of er wordt eraan  gebouwd voor de aankomende winter. Als je de pass over bent, kom je bij de Krimml watervallen. Dat zijn wel een paar kiekjes waard, maar we gaan niet wandelen, we rijden door naar Hollersbach. Vlak voor Hollersbach ligt de Panoramabahn. Een gondellift. Er is een tussen station, maar we blijven zitten tot boven aan toe. Mijn maag begint nu toch wel te knorren, dus we gaan eerst wat eten. Ze zijn hier ook echt ingericht voor een grote massa mensen, het is praktisch, maar er is een geweldig uitzicht. Na een Oostenrijkse grösl en een schnitzeltje gaan we buiten wat foto's maken.                Dat hadden we dus beter voor het eten kunnen doen, want de mist draait in één keer om en neemt een groot deel van het uitzicht weg. Dan maar een paar koeien op de foto, daar heb ik toch wel iets mee. Die hebben van die mooie grote koppen. Heel dichtbij durf ik ook niet te komen, je wordt daar ook voor gewaarschuwd. 't is maar goed dat ik een grote lens heb.......

We rijden weer verder en rond vijven zijn we weer terug bij ons appartement. Poeh, dat was een volle dag vandaag. We zijn nu ook goed moe, lekker uitrusten dus, en op tijd naar bed....

1. Irene:
    21 augustus 2019
    Wauw, hele mooie foto's
  2. Thieu:
    22 augustus 2019
    Hoi jongelui, wat een prachtige omgeving! Wij gaan volgende maand een weekje die kant op, ziet er allemaal schitterend uit hoor!
    Jullie zijn best actief, goed hoor! Als je nog maar de energie over hebt voor een schnitzel en een pilsje, heerlijk he! Geniet ervan saampjes, doei doei xxx