Zaterdag 24 augustus.

24 augustus 2019 - Aschau, Oostenrijk

Marco heeft vandaag een verrassingsdag voor mij. Hij wil niet zeggen waar we naar toe gaan. Maar het is niet te ver rijden. Ik laat me maar leiden. We rijden richting Aschau. Dat is nog steeds gemeente Kirchberg. We rijden eigenlijk totdat het niet meer verder gaat. Voorbij Aschau is een hele mooie weg aangelegd die tussen de bergen het dal in loopt. We moeten een kaartje kopen bij een betaal automaat om door de slagboom te rijden. Langs de weg is er een apart pad aangelegd voor de wandelaars. Dat is wel zo fijn voor de wandelaars. Na een tijdje komen we bij een klein watervalletje en een hangbrugje. Marco moest eigenlijk wel lachen want hij had het allemaal wat grootser voorgesteld. Met wat wij gewend zijn is dit een "kleintje". Maar het viel niet tegen, hoor. Het was prachtig aangelegd. Met wat speeltoestellen voor de kinderen en informatie borden over de dieren in de natuur. We rijden een stukje verder de weg omhoog. Na een heel stijl stuk komen bij de Labalm. Er vertrekken vanuit hier verschillende wandelroutes. We kiezen voor de labalmrunde. Het eerste stuk gaat behoorlijk stijl omhoog. En al snel hebben we een mooi uitzicht over het dal. Dit is waarom we zo graag naar Oostenrijk gaan. Lekker wandelen door de bergen mooi uitzicht, de rust, stilte en het ruikt ook zo lekker hier. Onderweg kunnen we ons verkoelen bij de watertjes die naar beneden stromen. Het voelt ook echt als een overwinning als we rond enen de labalm weer in zicht zien. Op het terras nemen we lekker wat te drinken, want dat hebben we verdiend vinden we zelf.

Op de terug weg nemen we wat boodschappen mee. Vanavond kook ik lekker zelf. Pasta.  Het is een heerlijke dag geweest. Mooi weer, maar de wolken worden nu wel dikker en donkerder en rond half 6 barst het dan toch los. Morgen wordt het ook lekker weer en willen we gaan zwemmen. Even weer een dagje rust.