Woensdag, Donderdag en Vrijdag.

30 augustus 2019 - Westendorf, Oostenrijk

Nou, ik stop vandaag maar drie dagen in één verhaal, want ik loop een beetje achter met m'n blog, en zo haal ik het weer even snel weer bij.  Moet wel weer even terug denken wat we ook alweer gedaan hebben de afgelopen dagen. Het gaat zo snel allemaal, en we hebben zoveel gedaan en gezien. Maar goed, Woensdag zijn we naar de Kundlerklam geweest in het wildschönau dal.  Het is een "heen en weer dal". Dus je kunt ook niet verder en je moet dus ook terug rijden. Maar wat een leuke dorpjes kwamen we toch tegen. Oberau, Niederau en Mühltal. Echt van die super toeristische dorpjes. Mooi om door heen te rijden. Nadat we onze auto geparkeerd hadden was best nog een eindje lopen voor dat we bij de klamm waren. Het was allemaal heel goed aangelegd. Brede paden en niet te steil of te hobbelig. Dus ook voor rolstoelen en kinderwagens goed te doen. Dus ook voor Marco. Heerlijk gewandeld daar. Tegen het eind van de middag zijn we nog naar de Labalm gereden, in Aschau om te eten. Dat was ons van de week goed bevallen en het ligt niet te ver van huis af.

Donderdag hebben we ons hart kunnen ophalen bij de glasblazers in Rattenberg. Een dorpje waar je lekker doorheen kunt slenteren en op zoek gaat naar souvenirtjes, maar waar je dan toch met lege handen weer vandaan gaat. Het ziet er allemaal heel leuk uit, maar om te kopen..... mwah, dat dan toch ook weer niet. We rijden een klein stukje verder en komen uit bij de Achensee. Heb horen zeggen dat Pertisau wel een leuk dorp is. Je kunt daar heerlijk langs het meer wandelen, en er zijn leuke strandtentjes. Maar er is hier toch een bepaalde uitstraling van decadentie. Veel lopen er hier dan ook in een Poloshirt of een nette blouse, en de dames, op leeftijd, maar keurig gekleed met een duur luchtje op. Pertisau ligt ook niet echt gunstig qua uitvalwegen. Tja, daar kijken wij dan weer naar. Toch een leuke dag gehad vandaag en nu weer lekker terug naar huis.

Vrijdag, onze laatste dag hier in Oostenrijk. En wat hebben we een heerlijke dag gehad vandaag. We hebben de Alpenrosenbahn genomen bij Westendorf, hier twee dorpen verder. Ook weer in twee delen met de gondelbaan naar boven. Boven is er een route uitgestippeld speciaal voor de kinderen, dus interactief met heel veel informatie over de dieren en de natuur. We lopen voor de laatste keer naar beneden. Het is heel goed te doen. Alleen jammer dat ik nu net vandaag m'n mooie schoenen ben vergeten. Maar goed, dan maar op m'n sneekertjes naar beneden. Halverwege komen we bij de alpenrozen alm. Je hebt daar prachtig uitzicht over het dal. We eten daar een kleinigheid en genieten voor de laatste keer van de bergen. Echt genieten dit. Maar we moeten toch weer verder. Een kwartiertje later komen we weer bij het midden station, nu toch maar weer met het gondeltje. We hebben genoeg gelopen.

Straks is het weer de koffers inpakken en een laatste keer wat eten hier in Oostenrijk. Wat hebben we genoten van onze vakantie. De bergen, de uitzichten, de rust, het lekkere eten en van elkaar. Hier kunnen we zeker weer even op teren. Straks als we thuis zijn kunnen we nog nagenieten van de foto's en de filmpjes. Morgen blijven we nog in een nachtje in Heidelberg overnachten. En dan Komen we Zondag weer thuis. Ik hoop dat iedereen het leuk vond om onze blog te volgen. We hopen op een goede terugreis. Groetjes allemaal.

1. Piet en karin:
    30 augustus 2019
    Ik vond t super leuk jullie te volgen!
    Wat een heerlijke vakantie.
    Geniet nog in heidelberg 😊
  2. Thieu:
    30 augustus 2019
    Hoi hoi wat is het weer omgevlogen en wat fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie superwelverdiende vakantie! Zo te horen ook best veel ondernomen en wat is het daar prachtig zeg! Al die kabelbanen lijkt me superleuk en jullie hebben ook best veel gelopen! Jammer voor jullie dat het er alweer op zit maar ook fijn om de jongens weer te zien denk ik! Geniet nog van het laatste weekend, een veilige thuisreis en kijk goed uit! Hartstikke leuk om jullie verhalen en foto's te volgen! Cootje tot donderdag, waarschijnlijk geen schnitzels ha ha en Ellen tot gauw he! Liefs van mij doei doei