Zondag 18 Augustus. Een warme dag...

18 augustus 2019 - Kirchberg in Tirol, Oostenrijk

Vannacht klonken de laatste (niet al te zuivere ) noten van de muzik verrein, zo rond een uur of twee, die op weg waren naar huis. Vooral de hoorn was goed te horen. Er zat niet zo heel veel melodie meer in,  hij toeterde maar een end weg. Voor de rest hebben we heerlijk geslapen in ons Oostenrijks bedje. Omdat we nog eigen mee gebrachten broodjes hadden, hebben we die als ontbijt gehad. Met een lekker bakkie koffie erbij. Toen wij gisteren het appartement binnen kwamen waren er toch een paar dingen die we anders hadden verwacht. Het stond ook niet op de website vermeld, dus er was wat verwarring. Dit hebben we aangegeven bij de eigenaars en die hebben ons meteen en ander appartement aangeboden. We zijn samen met de eigenaresse gaan kijken en het beviel ons meteen. Toch een stuk moderner, geen klimpartij in bad, twee heerlijke balkons  én een vaatwasser. We mochten alle spullen overhevelen naar het nieuwe appartement en dus zitten we hier prinsheerlijk op ons balkonnetje naar de reuring te luisteren van het terras onder ons.

Zo rond de middag zijn we naar de Gaisberg bahn geweest.Dat ligt hier op loopafstand vandaan. Met een sesselbahn ga je in iets meer dan 5 minuten naar boven. In de gaisbergstuberl hebben we een jausenbrettle gegeten. Dat is een plankje met lekkere gerookte spek en kaas met brood, typisch Oostenrijks. En een lekker biertje en een wijntje hoort daar dan toch bij, vinden wij. Mooi uitzicht over Kirchberg heen heb je daar. Morgen gaan we de sommercarte halen, dan kunnen we deze kabelbaan onbeperkt op en neer. Dus wij komen nog zeker een keer terug. Ik heb zelf het idee om alleen naar boven te gaan en dan naar beneden te wandelen. Marco lukt dat niet meer, maar omdat het zo dicht bij huis is, is dit voor mij een ideale wandelroute.

Straks ga ik de spaghetti warm maken die we van thuis hebben meegenomen. En een wandelingetje door het dorp heen.

1. Thieu:
    19 augustus 2019
    Hoi jongelui, heerlijk saampjes genieten in Oostenrijk, leuk om jullie te volgen, gezellig! Natuurlijk hoort er overal een heerlijk biertje en wijntje bij, bij de Hollandse spaghetti, bij de jaussenbrettle en zeker bij de Oostenrijkse schnitzels ha ha
    Prachtig hotel en wat mooi daar! Liefs van ons doei doei xxx
  2. Thieu:
    19 augustus 2019
    Altijd leuk he zo'n kabelbaan, prachtige omgeving en zo te zien mooi weer, heerlijk!! Doei doei